|
|
Številne raziskave o naravnem okolju potrjujejo upravičenost naše zaskrbljenosti nad njegovim današnjim stanjem. Že pogled skozi okno nam pove, da količina odpadkov narašča in da se povečuje stopnja onesnaženosti okolja. Zadnja leta smo v Sloveniji priča moči narave in posledicam, ki jih je s pomanjkljivim ali neprimernim odnosom do okolja povzročil prav človek. Podnebne spremembe postajajo realnost in vsakdanjost.
Slika: Količina komunalnih odpadkov na prebivalca v Sloveniji in EU
Količina komunalnih odpadkov na prebivalca v Sloveniji in EU
Vir: http://kazalci.arso.gov.si/kazalci/...
Opombe: Kazalec prikazuje količino komunalnih odpadkov na prebivalca v Sloveniji in primerjavo s povprečjem v Evropski uniji.
Odgovornemu ravnanju z okoljem se ne moremo izogniti niti v poslovnem okolju. Vsaka organizacija lahko našteje svoje vplive na okolje, bodisi neposredne ali posredne, in poišče priložnosti za izboljšanje svojega okoljskega delovanja.
Aktivno vlogo pri skrbi za okolje so sprejele tudi države, ki postavljajo vse večje okoljske zahteve organizacijam v zakonodajnih dokumentih. Mnoge, med njimi tudi Slovenija, so našle različne načine spodbujanja načrtnega reševanja okoljskih problemov – priznanja za energetsko učinkovito podjetje, energetsko učinkovit projekt, okolju prijazno podjetje, okoljski izdelek leta, mednarodno okoljsko partnerstvo, ekoprofit, odgovorno ravnanje ter okolju prijazen postopek.
Opozarjanje in zavedanje o pomenu in ohranitivi okolja je pripomoglo tudi k vse večji okoljski osveščenosti kupcev, ki podjetjem postavljajo ˝zelene˝ zahteve in pričakovanja.
Da bi organizacije učinkovito obvladovale zahteve kupcev, zakonodaje in okoljske zahteve ostalih deležnikov, morajo vzpostaviti sistem obvladovanja vplivov na okolje. Z njim bodo dokazale svojo odgovornost za stanje okolja tako sedanjim kot prihodnjim generacijam.
Cilji
- izboljšanje odnosov z najširšo javnostjo,
- izboljšanje metod vodenja procesov,
- obvladovanje procesov,
- izpolnjevanje in obvladovanje zahtev zakonodaje,
- varčevalni ukrepi (npr. manjša poraba energentov, vode…),
- zahteva poslovnega partnerja ali drugih pomembnih deležnikov,
- dokazovanje odgovornosti organizacije za sedanje in prihodnje stanje okolja.
Opis rešitev
Vzpostavitev sistema ravnanja z okoljem zajema celovito obvladovanje vseh dejavnosti organizacije, ki vplivajo na okolje. Od organizacij zahteva, da izpolnjujejo zahteve zakonodaje, učinkovito izkoriščajo vire, preprečujejo onesnaževanje ter da se odzivajo na zahteve in pričakovanja poslovnih partnerjev, lastnikov, lokalne skupnosti in ostale javnosti. Vse zahteve vzpostavljenega sistema ravnanja z okoljem so usmerjene v nenehno izboljševanje delovanja.
Smernice za vzpostavitev sistema ravnanja z okoljem najdemo v standardu ISO 14001. Opredeljujejo jih naslednje komponente:
- okoljska politika,
- okoljsko planiranje,
- izvajanje in delovanje,
- preverjanje,
- vodstveni pregled,
- nenehno izboljševanje.
Sistem ravnanja z okoljem lahko:
- certificirate pri izbrani certifikacijski hiši ali
- nadgradite in dopolnite z ostalimi mednarodno priznanimi shemami in znaki okoljskega delovanja (EMAS, evropska marjetica).
Pridobili boste
- ustvarjanje novih tržnih priložnosti; odgovorno ravnanje z okoljem organizacijam odpira nove možnosti za delovanje na globalnem trgu in za povezovanje v različne skupine in združenja.
- uresničevanje zahtev kupcev; zahteve in pričakovanja kupcev se usmerjajo k uporabi proizvodov, storitev in rešitev tistih organizacij, ki izkazujejo svoj odgovoren odnos do sedanjega okolja in povečujejo verjetnost za ohranjanje in izboljševanje okolja za prihodnje generacije prebivalcev.
- zniževanje stroškov poslovanja; z vzpostavljenim sistemom ravnanja z okoljem nenehno odkrivamo priložnosti za zniževanje stroškov, (npr. prihranki pri izrabi virov energije, zmanševanje količine odpadkov, uporaba alternativnih virov energije, …).
- povečanje zaupanja javnosti v delovanje organizacije; sposobnost podjetja, da dokaže svoj odgovoren odnos do okolja, kar povečuje njegov ugled in izboljšuje odnos podjetja z lastiki oz. delničarji ter povečuje podporo delovanju podjetja v lokalni skupnosti.
- usklajenost delovanja z zahtevami zakonodaje; število in raznolikost zakonodajnih predpisov na področju okolja nenehno narašča. Podjetja, ki prepoznajo in upoštevajo okoljsko zakonodajo, povečujejo možnost delovanja skladno s sprejeto okoljsko zakonodajo.
- povečevanje vrednosti organizacije; investicije se na svetovnem trgu povečujejo v t.i. zelene investicije, ki v primerjavi z ostalimi tradicionalnimi investicijami pridobivajo na ugledu in seveda vrednosti. Zato je za podjetje pomemebno, da dokazuje svojo okoljsko naravnanost in s tem pridobi zunanja investicijska sredstva tako s strani države kot s strani ostalih potencialnih investitorjev.
- izboljšanje možnosti zavarovanja poslov; zavarovalne družbe se zavedajo tveganja, ki ga prinaša zavarovanje poslov z velikom okoljskim tveganjem. Organizacije, ki dokazujejo obvladovanje svojih vplivov na okolje in zmanjšujejo njihove negativne vplive, dosegajo manjše zavarovalne premije.
Metodologija dela
- svetovalno delo: na podlagi analize trenutnega stanja v vaši organizaciji, vam svetujemo pri vzpostavitvi sistema ravnanja z okoljem in uvedbi zahtev standarda ISO 14001 v vašo organizacijo. Izvedemo notranjo presojo, vodstveni pregled in če se odločite za pridobitev certifikata, smo vam v pomoč tudi pri sodelovanju z izbrano certifikacijsko hišo;
- trening: zaposlenim, ki bodo izvajali notranjo presojo ali funkcijo predstavnika vodstva oziroma skrbnika sistema ravnanja z okoljem, na podlagi simulacij notranje presoje omogočimo pridobitev kompetenc za uspešno izvajanje njihovih funkcij;
- delavnica: z zaposlenimi izvedemo delavnice o pomenu ravnanja z okoljem in vzpostavitve sistema v vašo organizacijo. Na ta način jih aktivno vključimo v projekt in povečamo verjetnost njegove uspešnosti.
Prijava za predstavitev v vašem podjetju
Za prijavo kliknite tukaj.
FIDIMED, podjetje za proizvodnjo in trženje, d.o.o.
Nuša Ambrožič, svetovalka za področje kakovosti poslovanja
Univerzitetna diplomirana ekonomistka je že med študijem v podjetju Riko KOR d.o.o. prevzela dela poslovnega sekretarja, kasneje pa je postala predstavnica vodstva za kakovost. Leta 2006 se je pridružila ekipi svetovalcev v podjetju Amitas d.o.o., kjer je zaposlena kot svetovalka na področju kakovosti. Leta 2006 je pridobila certifikat za managerja sistemov kakovosti, od leta 2007 pa je pri Slovenskem inštitutu za kakovost in meroslovje registrirana kot presojevalka sistema vodenja kakovosti po ISO 9001. Od maja 2009 sodeluje s podjetjem Amitas kot zunanja sodelavka.
|
|